Darkwood Dub & Bisera Veletanlić

18. decembar 2012.

Pri samom kraju turneje Darkwood Dub i Bisera nastupili su drugi put u Sava Centru za manje od mesec dana, ovog puta samostalno.

Na turneji koja je obuhvatila 15 gradova u Srbiji, bend se opredelio da nastupa po domovima kulture i pozorištima, tako da se Velika sala Sava Centra nametnula kao mesto koje ispunjava uslove ovoj koncepciji. Verovatno bi bilo još zanimljivije da su Darkwoodi umesto koncerta u Velikoj sali SC-a održali nekoliko nastupa po beogradskim pozorištima, što se u Rundekovom slučaju od pre par godina pokazalo kao odličan potez.
Verovatno i Biseri više odgovaraju ovakva mesta gde se zvuk njenog glasa, koji ne poznaje godine, stapa sa publikom i prostorom. Ovo je bila prilika da oni koji retko odlaze u klubove u kojima Darkwoodi tradicionalno drže koncerte, vide na delu jedan od bendova koji nadilaze pojam anderground iz koga dolaze. Verovatno ne mali broj je i onih koji su želeli da vide kako funkcioniše muzička kombinacija gospođe Veletanlić sa "klincima" njenog sestrića Vasila.

Oni koji su bili na svečanom otvaranju ovogodišnjeg Beogradskog Jazz festivala u Sava Centru, gde su kao prvi nastupili DD i Bisera mogli su da steknu utisak kako će izgledati planirana turneja. Doduše, zbog odstupanja u satnici koncert je trajao kraće od planiranog, ali je predstavljao dobar uvod u solistički koncert planiran za 15. decembar na istom mestu.
Tačno u 21:15 numerom "Vrtlog vira" započeo je ovaj dugo najavljivan koncert, koji je medijski bio veoma dobro ispraćen. Usledio je blok pesama u kome su Darkwoodi odsvirali numere kao što su "Centrala", "Stvarnost", "Sudar", "Supernova", "Kolotečina"...

A onda je na binu izašla diva naše zabavne muzike iz bolje prošlosti praćena aplauzom publike. Pored numere "Dva" sa poslednjeg studijskog izdanja DD-a, Vidimo se, čuli smo i pesme iz Biserinog repertoara u novom aranžmanu, "Ne plači", "Ručak za dvoje" i "Milo moje", kao i zanimljivo izvođenje Darkwoodove numere "Potaman".
Kada se Bisera praćena ovacijama povukla sa scene, usledio je set DD hitova. "Treci vavilon" , "Šecer", "O pustinji", "Dorćolac", "Original creation", "130" pokazali su da je bend u odličnoj formi, u šta su mogli da se uvere svi oni koji su ih videli na ovoj turneji.
Očekivano, usledila su i dva bisa na kojima smo čuli "Zlatni dan", još jednu nezaboravnu numeru iz Biserine karijere kao i "Nešto sasvim izvesno"najveći hit sa prošlogodišnjeg albuma, što je ujedno bilo i veliko finale ovog dvosatnog koncerta. Za kraj smo dobili dva klasika sa albuma Elektropionir, "Zapremina tela" i "Nedaleko odavde".

Bend je doživeo odredjene transformacije u odnosu na početak karijere ali je ipak ostao dosledan prepoznatljivom zvuku. Albumi koji su se nizali u njihovoj karijeri od ploče Paramparčad, U nedogled, legendarnog Elektropionira do poslednjeg Vidimo se pokazali su koliko je bend sazreo ne samo kad je u pitanju zvuk već i tekstovi, koji nose poruku vremena u kome živimo.
Spoj fantastičnih zvukova sačinjenih od klavijatura maestralnog Vasila, Mikijevog basa , Vučinog i Biserinog glasa, Lavovih bubnjeva i Bambijeve gitare uveli su nas u neku sasvim drugačiju realnost i pružili ugođaj za pamćenje… no da bi doživljaj bio potpun, možda bi ipak bilo bolje da se odigrao na mestu koje bi omogućilo prisniji kontakt muzicara i publike. I to je jedina zamerka ovom koncertu o kome će se sigurno još pričati.

tekst - vesna nerić / nebojša mićković
foto i video - nebojša mićković

The Black Keys